måndag 3 augusti 2009

Nostalgisk utflykt

Idag har barnen och jag varit på turne i Västerås. Först hälsade vi på min "gamla" farmor, för det är man väl ändå om man är 89 år. Hon är fortfarande ganska pigg och glad och gillar när barnen kommer med och hälsar på.
Sen så åkte jag runt och visade barnen lite var jag tillbringade mina sommarlov. Då jag bodde mycket hos farmor och farfar. Visade huset dom bodde i förrut och så skulle jag visa skogen runt omkring där jag plockat blåbär och åkt pulka. Men ojdå! Där var det så uppbyggt, nya bostadshus, en Lidl affär och mitt upp i allt också en inredningsbutik och cafe. Tyvärr så var den stängd just på måndagar.
Det kändes så konstigt att åka runt där och berätta för barnen. Dom lyssnade nyfiket, men hade nog svårt att förstå att där en gång i tiden legat en stor skog! Kul var det i alla fall men också lite sorgligt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida