lördag 11 juli 2009

Utflykt

Mannen jobbar och jobbar. Han har hjälpt en kompis i 2 dar, kom hem 01.30 i natt och stack igen vid halv 7. Så idag tog barnen och jag och gjorde en liten utflykt med "farmor och farfar"till Strängnäs. Det finns en jätte stor och bra lekpark nere vid hamnen och förstås en massa fina båtar att kolla på.

Vi tog en liten promenix runt på stan också och hittade såklart på några loppisar. Först en garageloppis där jag hittade en hylla för 30 kr. Men jag ville inte släpa runt på den så jag bestämde mig för att återvända sen och var den kvar då så fick det bli den.


Gick vidare och hittade en mysig butik helt i min smak, tyvärr hade den redan stängt så det fick endast bli en fönstertitt.




Hittade en annan loppis där jag köpte en söt mjölkflaska med märke från "mjölkcentralen" och ett gammalt decilitermått. Sen blev det fika i "ugglans park" och när jag sen återvänder till 1:a loppisen håller dom på och stänger igen, men hyllan fanns kvar. Och jag frågar om jag får köpa den. "ja du kan få den för en tia"! JA TACK, sa jag! Vilket fynd. Nu ska den målas och så får jag visa er före och efter bilder senare.


Nu har jag och barnen nyss ätit en liten mysmiddag. Det blev rosmarinpotatis med fläskfile och min specialsås: 1 burk creme fraiche, en oxbuljongtärning och dragon. Den är så himla god och passar till allt grillat. När vi ätit klart så säger lillkillen "bra jobbat mamma"! Det är väl ett gott betyg!?



Nu får det bli lite lördagsgodis i soffan.
Ha en trevlig kväll!













2 kommentarer:

Klockan 12 juli 2009 kl. 09:09 , Anonymous Malin sa...

Ha så trevligt så hörs vi av.
Ev tar vi Ullared först beroende på väder och vind.
Krama hela familjen

 
Klockan 13 juli 2009 kl. 16:39 , Blogger Penseldraget sa...

hej camilla
vad mysigt ni verkar ha haft de på er utflykt =) ska bli kul att se fynden....
kram pia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida