måndag 20 juli 2009

Skördetid!


Idag har det skördats ordentligt. Det finns så mycket gott som växer just nu.

Först så plockade jag av lite dill och klippte och frös in.

Sen var barnen och jag i skogen och plockade blåbär. Det fanns riktigt mycket. Man kunde bara sitta ner och plocka runt sig. Barnen åt ju såklart en hel del. Det fanns lite "vildhallon" som också fick följa med hem. Väl hemma kokade jag lite sylt. Provade att göra med syltsocker, vad himla smidigt det var. Bara att koka bär och socker i 5 min, KLART!
Jag gjorde också en blåbärspaj och så vart det lite kvar att frysa.

På em tog sen mannen en tur ut i skogen och kom hem med en korg kantareller. Mums!

Så i morgon blir det nog varma mackor med kantarellstuvning.
Trevlig söndagkväll!


1 kommentarer:

Klockan 20 juli 2009 kl. 13:26 , Blogger Lilla hjärtat sa...

Låter som en härlig dag i skogen!!
Vad enkelt det låter med sylten...
Jag tror lavendeldrömmar är öppet tor,lör,sön. Det brukar vara annons i kuriren under loppisar. Gå annars in på lavendeldrömmar.blogspot.com

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida