måndag 16 november 2009

Pyssel och lite jul

I helgen har det pysslats, snickrats och målats. Min man har snickrat en tavla till mig där jag ska fästa ett gammalt dokment.
Målat en hylla som ska upp i vardagsrummet.
Och så har jag faktiskt satt upp mina julgardiner i köket. Ja, jag vet att jag är tidig!!
Men jag älskar julen och vill njuta av den länge.
Så tyvärr kommer det nog bli lite "jul-tjat" här ett tag framöver.



Duken på bordet är 2 kökshaddukar inköpta på Ullared, som jag sytt ihop.
Billigt, tror dom kostade 6,95kr/st.
Sen så har jag satt upp stjärnor i sovrummet.
(också Ullared, 19.95kr/st)
Det är ju så himlamörkt här ute på landet
så det behövs lite mysig belysning.

Några nya kuddar på sängen också Ullared.
Så en del fynd blev det där nere i alla fall.
Inte bara saker till barnen och julklappar.
Ha det bra i höstrusket.
För mig får det gärna komma lite snö så det lir lite ljusare!
Kram Kram




2 kommentarer:

Klockan 16 november 2009 kl. 21:44 , Blogger Marita sa...

Hej! Vilken underbar julgardin!! Förstår att du inte kan vänta längre... så du har varit på Ullared.... hmmmm maken och jag hade planerat att åka dit i helgen, men så har vi tittat på dokumentären om Ullared så nu vet vi inte lägre.... samtidigt skulle det ju vara kul att få göra lite fynd... alla dessa svåra beslut!! fniss!
kram, Marita

 
Klockan 16 november 2009 kl. 23:39 , Blogger Ingis sa...

Halloj..precis sådana gardiner köpte jag....så fina.
Kram Ingis

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida