onsdag 11 mars 2009

Snöyra!!




Ja, det blev som jag skrev i tidigare inlägg.
Idag fullkomligt yr snön ute. Burr!


Jag känner mig nedstämd och har inte lust med någonting. Jag orkar inte träna och har ingen inspiration till att pyssla eller fixa här hemma heller. Det är inte alltid så kul att gå hemma hela dagarna. Hoppas jag snart kan komma igång med något eller hitta ett jobb. (men det blir nog svårt!)


Nej nu ska jag sluta gnälla!




Inget nytt pyssel att visa er.
Men jag tänkte visa er mina orkideér. (Det är det enda som lever just nu, känns det som!!)
Dom är ju inte speciellt fina när dom inte blommar. Och jag har aldrig lyckats få dom att blomma om men dom här 2 fick jag i höstas och nu är det andra gången dom blommar.
Kan det vara så att jag helt plötligt gått och fått "gröna fingrar"!?


Tänkte att då är det lika bra att jag skaffar mig en "myrten" på en gång. Dom ska ju vara rätt svåra men jag kanske har turen med mig nu.
Får se hur jag lyckas med den då! Det återstår och se.
Fick ett tips i blomaffären att jag skulle vattna med kondensvattnet från torktumlaren. Det var tydligen jättebra för alla blommor. Så det ska jag prova!
Kram på er!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida